Rekabet Kurulu tarafından Google Inc. hakkında soruşturma açılmasına karar verildi

Google Inc., Google International LLC ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti’den oluşan ekonomik bütünlüğün (“Google”) mobil işletim sistemi, mobil uygulama ve hizmetlerin sunumuna ilişkin davranışlarının ve Google ile orijinal ekipman üreticileri arasında imzalanan sözleşmelerin 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanunu’n (“Rekabet Kanunu”) 4. ve 6. Maddelerini ihlal ettiğine ilişkin olarak gerçekleştirilen şikâyet başvurusu üzerine Rekabet Kurumu tarafından Google’a karşı önaraştırma başlatılmıştı.

Rekabet Kurulu tarafından 28.12.2015 tarihinde, 15-46/766-281 sayı ile, gerçekleştirilen önaraştırma sonucunda Google hakkında soruşturma açılmasına gerek olmadığına ve Google’a görüş bildirilmesine karar verilmesine rağmen Rekabet Kurulu’nun işbu kararına karşı Ankara 5. İdare Mahkemesi nezdinde açılan davada yürütmenin durdurulması talebinin reddedilmesi üzerine şikayetçi tarafından bu ret kararına karşı gerçekleştirilen itiraz Ankara Bölge İdare Mahkemesi 7. İdari Dava Dairesi tarafından değerlendirildi. Mahkeme tarafından Rekabet Kurul’u kararının soruşturma açılmasına gerek olmadığına ilişkin 1. maddesinin yürütmesinin durdurulmasına karar verildi.

Bu karar üzerine Rekabet Kurulu 09.02.2017 tarihinde gerçekleştirilen toplantısında 17-06/54-M karar sayısı ile Google Inc., Google International LLC ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti. hakkında soruşturma açılmasına karar verdi. Soruşturma sonucunda Google’ın faaliyetlerinin Rekabet Kanunu’n 4. ve 6. Maddelerini ihlal edip etmediği tespit edilecektir.